Sivut

tiistai 20. joulukuuta 2016

HANDE, RUKOUSYSTÄVÄNI

Joulun kunniaksi tahdomme nostaa esiin näkymättömän osan työstämme. Suuret Jumalan palvelijat, eli rukoilijat, jotka tekevät työtään kammioidensa kätköissä. XEE-kurssilaisilla ja työntekijöillä on kaksi sitoutunutta rukousystävää, joiden kanssa rukoilemme viikottain. Kiitollisin mielin annan puheenvuoron rukousystävälleni Handelle.

"Minut pyydettiin rukousystäväksi kahdelle ihmiselle kolme vuotta sitten. Sen jälkeen olen toiminut rukousystävänä viidelle XEE-kurssilaiselle ja tähän asti pisin rukousystäväsuhteeni päättyi juuri kestettyään kolme vuotta. Rukoilimme yhdessä joka viikko ja opimme tuntemaan toisemme hyvin ja jakamaan elämän ilot ja surut. Tällä hetkellä toimin kahden XEE-aktiivin rukousystävänä.
Jumala muistutti minulle selkeästi Turkin XEE-koulutuksessa, että rukousystäväni on aktiivisesti matkalla mukana. Rukoillessamme puistossa huomasin rukousystäväni nimen kaiverrettuna pöydän pintaan. Tämä vahvisti minua suuresti.

"Rukousystävänä oleminen on vahvistanut näkemystäni esirukouksen merkityksestä. Rukousvastauksia on tullut paljon ja on ollut ilo seurata miten rukouskirjani aiheet yksi kerrallaan muuttuvat kiitosaiheiksi. Rukousystävänä on ollut hienoa olla. Olen ollut hyvin särkynyt ihminen ja jatkuva rukous on eheyttänyt minua paljon ja olen saanut kokea olevani osana jotakin suurta. En ole kokenut paikkaani olla eturintamassa, vaan olen saanut eheytyä rukousystävätoiminnassa. On upeaa, että näin hienossa palvelutyössä on minunkin näköinen tehtävä. Muiden ihmisten asioiden kantaminen on auttanut kääntämään ajatukseni pois omista murheista. Koen olevani työni kautta toteuttamassa Jumalan suurta suunnitelmaa ja täyttämässä lähetyskäskyä. Saan olla omalla vajavaisella persoonalla tukemassa evankeliumin työtä. Roolini Jumalan kuvana on saanut selkeyttä rukousystävätyön kautta.

"Oltuani kolme vuotta rukousystävänä yhdelle henkilölle, suhteeseemme tuli monia muitakin ulottuvuuksia. Ryhdyimme palvelemaan yhdessä myös musiikin alueella. Olen saanut kokea monia innostavia ja hoitavia hetkiä rukouksessa. Joskus rukousvartti on venynyt hyvinkin pitkäksi ja ylivoimaiset ongelmat ovat rukouksen kautta muuttuneet mahdollisuuksiksi. On ollut upeaa, että minuun on luotettu rukousystävänä. Olen oppinut sen, että rukous on hengellinen ydinase ja siksi olen ottanut asenteekseni raamatun lauseen 'rukoilkaa lakkaamatta'."

Kiitos teille rukousystävämme. Ilman teitä koko taistelumme olisi voimatonta.