Sivut

sunnuntai 28. toukokuuta 2017

XEE valmistaa Simo Keskistä Jumalalta saamansa kutsun toteuttamiseen.

Simo Keskinen on 29-vuotias XEE-aktiivi Lappeenrannasta. Simolle XEE-työ on tärkeä osa valmistautumista Jumalalta saamaansa kutsumukseen.



"Olin mukana Lappeenrannan ensimmäisellä XEE-kurssilla muutama vuosi sitten. Minulla oli halu kohdata ihmisiä ja toteuttaa elämässäni Jeesuksen antamaa lähetyskäskyä. Pian sain huomata, että kurssitunnit olivat viikkoni kohokohtia.

"XEE tuntui olevan sopivan matala kynnys aloittaa ihmisten kohtaaminen, kun itse ei tarvinnut aluksi ottaa vastuuta ja pikku hiljaa sai tottua ihmisten kohtaamiseen.

"Käytännön harjoitteluun lähtö tuntui aluksi jännittävältä, mutta niiltä palattua oli aina iloinen ja hyvä mieli. Itseasiassa olen ryhtynyt XEE-tiimin vetäjäksi ja olen nyt neljännellä XEE-kurssillani. Olen saanut huomata rohkeuden kasvaneen koko ajan. Enää todistamaan lähtemistä ei juurikaan tarvitse jännittää, mutta sen jälkeinen olo on edelleen yhtä palkitseva.

"Näkynäni on tulla kokopäiväiseksi Sanan palvelijaksi. XEE valmistaa minua tulevaa tehtävää varten ja auttaa ymmärtämään ihmisiä ja heidän elämänsä haasteita. Minulle on tärkeää, että saan säännöllisesti kertoa evankeliumia ihmisille. Se pitää yllä näkyäni ja hengellistä ryhtiä.

"Yhden kurssin aikana tulee kohdattua yllättävän suuri joukko ihmisiä. Matkan varrella olen saanut auttaa tiimiläisiäni oppimaan Jeesuksesta kertomista, jolloin tekemäni työn kautta tapahtuu koko ajan jotakin Herran valtakunnan hyväksi vaikka itse siirtyisinkin tekemään jotakin muuta.

"Rukousystävät ovat minulle merkittävä osa työtä. Yhdelle kurssille on sielunvoittoon sitoutunut huomattavan suuri joukko ihmisiä rukouksen kautta. Rukouksessa saan katutyöhön enemmän rohkeutta, Jumala antaa usein oikeita henkilöitä eteeni ja koen Herran johdattavan sanomisiani. Kaiken kaikkiaan rukous tekee evankeliumin työstä sujuvampaa."